OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O UDZIELENIE WSPARCIA NA OPERACJE REALIZOWANE PRZEZ PODMIOTY INNE NIŻ LGD

NABÓR Nr 12/2017 w ramach

Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania

„Kraina Mlekiem Płynąca”

Cel ogólny 1. Poprawa konkurencyjności lokalnej gospodarki i tworzenie miejsc pracy

Cel szczegółowy 1.1.  Rozwój innowacyjności i przedsiębiorczości mieszkańców

Przedsięwzięcie 1.1.1. Nowe innowacyjne źródła dochodu

na operacje z zakresu – rozwijanie działalności gospodarczej

Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020

 

I.         Termin składania wniosków

-          Termin, od którego można składać wnioski: 07.09.2017 r.

-          Termin, do którego można składać wnioski: 22.09.2017 r.

w godzinach 7:30 – 15:30

 

II.      Miejsce składania wniosków

Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Kraina Mlekiem Płynąca”,

ul. Krótka 15, 18 - 516 Mały Płock

 

III.   Sposób składania wniosków o dofinansowanie

Wnioski należy składać bezpośrednio tj. osobiście lub przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną, w 2 egzemplarzach w formie papierowej oraz 2  wersje elektroniczne.

Wnioski nadsyłane drogą pocztową, faksem lub drogą elektroniczną nie będą uwzględniane. Złożenie wniosku potwierdza się na pierwszej stronie jego kopii.

O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina wpływu do Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Kraina Mlekiem Płynąca”.

 

IV.   Formy wsparcia

Refundacja kosztów kwalifikowalnych do poziomu 70% kosztów określonych we wniosku o dofinansowanie i biznesplanie.

 

V.      Warunki udzielenia wsparcia

1.Zakres tematyczny operacji

Rozwijanie działalności gospodarczej (§2 ust. 1 pkt 2 lit. c Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020; Dz. U. z 2017 poz.772).

2.Kryteria wyboru operacji

Aby operacja została wybrana do finansowania musi przejść pozytywnie weryfikację wstępną, pod względem zgodności z Programem (PROW 2014-2020), zgodności z LSR Stowarzyszenia LGD „Kraina Mlekiem Płynąca” na lata 2014 – 2020 oraz uzyskać co najmniej minimalną liczbę punktów w ocenie wg Lokalnych kryteriów wyboru operacji.

LSR Stowarzyszenia LGD „Kraina Mlekiem Płynąca” na lata 2014-2020, Lokalne kryteria wyboru operacji oraz Procedury wyboru i oceny operacji w ramach Lokalnej Strategii na lata 2014 - 2020 Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Kraina Mlekiem Płynąca” znajdują się na stronie internetowej www.krainamlekiemplynaca.pl oraz w biurze LGD.

Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w ramach Lokalnych kryteriów wyboru wynosi 56 punktów. Operacja aby mogła zostać wybrana do finansowania musi uzyskać minimum 50% maksymalnej liczby punktów co stanowi 28 punktów.

W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej operacji takiej samej liczby punktów na podstawie kryteriów oceny o miejscu na liście operacji wybranych decyduje:

1)   procentowa wysokość wkładu własnego deklarowana przez wnioskodawców w stosunku do wysokości kosztów kwalifikowalnych, zgodnie z zasadą: „im większy procentowy wkład własny, tym wyższe miejsce na liście”, a w przypadku gdy ta metoda selekcji okaże się nieskuteczna,

2)   liczba przyznanych punktów w kryterium wyboru operacji oddziaływanie operacji na grupy defaworyzowane, zgodnie z zasadą: „im więcej punktów w ramach kryterium, tym wyższe miejsce na liście”, a w przypadku gdy ta metoda selekcji okaże się nieskuteczna,

3)   o miejscu na liście operacji wybranych decyduje data i godzina złożenia wniosku w biurze LGD zgodnie z zasadą „im wcześniejsza data, godzina  złożenia wniosku do Biura LGD, tym wyższe miejsce na liście”.

 

VI. Szczegółowe warunki udzielenia wsparcia

Operacja musi być zgodna z Programem (PROW 2014-2020) oraz realizować wskaźniki określone w LSR  Stowarzyszenia LGD „Kraina Mlekiem Płynąca” na lata 2014-2020 – zgodnie z zakresem tematycznym naboru.

 1. O pomoc może ubiegać się podmiot będący:

a)      osobą fizyczną, jeżeli:

·   jest obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej,

·   jest pełnoletnia,

·   ma miejsce oznaczone adresem, pod którym wykonuje działalność gospodarczą, wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, znajduje się na obszarze wiejskim objętym LSR - w przypadku gdy osoba fizyczna wykonuje działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej,

·   ma miejsce zamieszkania na obszarze wiejskim objętym LSR –  w przypadku gdy osoba fizyczna nie wykonuje działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.

b) Osobą prawną, z wyłączeniem województwa, jeżeli siedziba tej osoby lub jej oddziału znajduje się na obszarze wiejskim objętym LSR, albo

c) Jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, jeżeli siedziba tej jednostki lub jej oddziału znajduje się na obszarze wiejskim objętym LSR,

2. W przypadku gdy operacja będzie realizowana w ramach wykonywania działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej warunki określone w pkt. 1 powinny być spełnione przez wszystkich wspólników tej spółki,

3. W przypadku gdy podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy wykonuje działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, pomoc jest przyznawana, jeżeli podmiot ten prowadzi mikroprzedsiębiorstwo albo małe przedsiębiorstwo w rozumieniu przepisów rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187  z 26.06.2014, str. 1).

 

Pomoc jest przyznawana podmiotowi któremu:

1. Został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, zwany dalej „numerem identyfikacyjnym" jeżeli:

a)      koszty kwalifikowalne operacji nie są współfinansowane z innych środków publicznych - nie stosuje się do przyznawania pomocy na operację realizowaną przez jednostkę sektora finansów publicznych lub organizację pożytku publicznego będącą organizacją pozarządową w zakresie, w jakim nie jest to sprzeczne z 59 ust. 8 rozporządzenia nr 1305/2013,

b)       operacja będzie realizowana w nie więcej niż 2 etapach, a wykonanie zakresu rzeczowego zgodnie z zestawieniem rzeczowo-finansowym operacji, w tym poniesienie przez beneficjenta kosztów kwalifikowalnych operacji oraz złożenie wniosku o płatność końcową wypłacaną po zrealizowaniu całej operacji, nastąpi w terminie 2 lat od dnia zawarcia umowy, lecz nie później niż do dnia 31 grudnia 2022r.,

c)       operacja, która obejmuje koszty inwestycyjne, zakłada realizację inwestycji na obszarze wiejskim objętym LSR, chyba że operacja dotyczy inwestycji polegającej na budowie albo przebudowie liniowego obiektu budowlanego, którego odcinek będzie zlokalizowany poza tym obszarem,

d)       inwestycje w ramach operacji będą realizowane na nieruchomości będącej własnością lub współwłasnością podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy lub podmiot ten posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele określone we wniosku o przyznanie pomocy co najmniej przez okres realizacji operacji oraz okres podlegania zobowiązaniu do zapewnienia trwałości operacji zgodnie z 71 ust. 1 rozporządzenia nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r.

e)      Operacja jest uzasadniona ekonomicznie,

f)        minimalna całkowita wartość operacji wynosi nie mniej niż 50 tys. złotych,

g)       podmiot ten wykaże, że: 

·         posiada doświadczenie w realizacji projektów o charakterze podobnym do operacji, którą zamierza realizować, lub,

·         posiada zasoby odpowiednie do przedmiotu operacji, którą zamierza realizować, lub,

·          posiada kwalifikacje odpowiednie do przedmiotu operacji, którą zamierza realizować, jeżeli jest osobą fizyczną, lub,

·          wykonuje działalność odpowiednią do przedmiotu operacji, którą zamierza realizować,

h)      realizacja operacji nie jest możliwa bez udziału środków publicznych,

i)        została wydana ostateczna decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, jeżeli jej wydanie jest wymagane minimalna przepisami odrębnymi,

2. W przypadku, gdy operacja będzie realizowana w ramach wykonywania działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej pomoc jest przyznawana, jeżeli numer identyfikacyjny został nadany spółce.

Pomoc jest przyznawana jeżeli:

1. Podmiot ubiegający się o jej przyznanie w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej, oraz nadal wykonuje tę działalność;

2. Operacja zakłada:

a)      utworzenie co najmniej jednego miejsca pracy w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne i jest to uzasadnione zakresem realizacji operacji, a osoba, dla której zostanie utworzone to miejsce pracy, zostanie zatrudniona na podstawie umowy o pracę lub spółdzielczej umowy o pracę,

b)     utrzymanie miejsc pracy, w tym miejsc pracy, które zostaną utworzone w ramach realizacji operacji, do dnia, w którym upłyną 3 lata od dnia wypłaty płatności końcowej;

3.Podmiotowi ubiegającemu się o jej przyznanie nie została dotychczas przyznana pomoc na operację w zakresie podejmowania działalności gospodarczej albo upłynęło co najmniej 2 lata od dnia przyznania temu podmiotowi pomocy na operację podejmowania działalności gospodarczej;

4.Podmiotowi ubiegającemu się o jej przyznanie nie została dotychczas przyznana pomoc na operacje w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych lub w ramach poddziałania, o którym mowa w art. 3 ust 1 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – w przypadku ubiegania się o przyznanie tej pomocy przez podmiot, który wykonuje działalność gospodarczą sklasyfikowaną w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r.  w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) jako produkcja artykułów spożywczych lub produkcja napojów.

5. Zapisu pkt 2 nie stosuje się w przypadku, gdy suma kwot pomocy przyznanej jednemu podmiotowi na dotychczas realizowane operacje oraz kwoty pomocy, o której przyznanie podmiot ten ubiega się za realizację danej operacji, nie przekracza 25 tyś. złotych.

6. Utworzenia miejsca pracy w wyniku realizacji danej operacji nie może być uznane za spełnienie warunku, o którym mowa w pkt. 2, w odniesieniu do innej operacji.

 

Pomoc na operację nie przysługuje jeżeli:

Działalność gospodarcza będąca przedmiotem tej operacji jest sklasyfikowana w przepisach Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2017 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji działalności (PDK) jako:

a.       Działalność usługowa wspomagająca rolnictwo i następująca po zbiorach;

b.      Górnictwo i wydobycie;

c.       Działalność usługowa wspomagająca górnictwo i wydobycie;

d.      Przetwarzanie i konserwacja ryb, skorupiaków i mięczaków;

e.       Wytwarzanie i przetwarzanie koksu i produktów rafinacji ropy naftowej;

f.        Produkcja chemikaliów oraz wyrobów chemicznych;

g.      Produkcja podstawowych substancji farmaceutycznych oraz leków i pozostałych wyrobów farmaceutycznych;

h.      Produkcja metali;

i.        Produkcja pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oraz motocykli;

j.        Transport lotniczy i kolejowy;

k.      Gospodarka magazynowa.

 

VII. Koszty kwalifikowalne:

1. Pomoc jest przyznawana w formie refundacji kosztów kwalifikowalnych, do których zalicza się m.in. koszty:

1) ogólne, o których mowa w art. 45 ust. 2 lit. c rozporządzenia nr 1305/2013;
     2) zakupu robót budowlanych lub usług;

3) zakupu lub rozwoju oprogramowania komputerowego oraz zakupu patentów, licencji lub wynagrodzeń za przeniesienie autorskich praw majątkowych lub znaków towarowych;

4) najmu lub dzierżawy maszyn, wyposażenia lub nieruchomości;

5) zakupu nowych maszyn lub wyposażenia;

6) zakupu rzeczy innych niż wymienione w pkt 5 i 6, w tym materiałów;

7) podatku od towarów i usług (vat), zgodnie z 69 ust. 3 lit. c rozporządzenia nr 1303/2013

- jeżeli są uzasadnione zakresem operacji, niezbędne do osiągnięcia jej celu oraz racjonalne.

2. Kosztem kwalifikowanym jest także wartość wkładu rzeczowego, o którym mowa w art. 69 ust. 1 rozporządzenia nr 1303/2013. Wartość wkładu rzeczowego, w formie nieodpłatnej pracy ustala się jako iloczyn liczby przepracowanych godzin oraz ilorazu przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w drugim roku poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek o przyznanie pomocy i liczby 168.

3. Do kosztów kwalifikowalnych nie zalicza się kosztów inwestycji polegającej na budowie albo przebudowie liniowych obiektów budowlanych w części dotyczącej realizacji odcinków zlokalizowanych poza obszarem wiejskim objętym LSR.

4. W przypadku gdy wysokość kosztów kwalifikowalnych w zakresie danego zadania ujętego w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji, przekracza wartość rynkową tych kosztów ustaloną w wyniku oceny ich racjonalności, przy ustalaniu wysokości pomocy uwzględnia się wartość rynkową tych kosztów.

5. Przy ustalaniu wysokości pomocy koszty ogólne są uwzględniane w wysokości nieprzekraczającej 10% pozostałych kosztów kwalifikowalnych operacji, a koszty zakupu środków transportu - w wysokości nieprzekraczającej 30% pozostałych kosztów kwalifikowalnych operacji, pomniejszonych o koszty ogólne.

6. Koszty kwalifikowalne podlegają refundacji, jeżeli zostały:

a.       poniesione:
- od dnia zawarcia umowy, a w przypadku kosztów ogólnych – od dnia 1 stycznia 2014r.

- zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych, a gdy te przepisy nie mają zastosowania – z zastosowaniem trybu konkurencyjnego wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji,

- w formie rozliczenia pieniężnego, a w przypadku transakcji, której wartość, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza 1 tys. złotych – w formie rozliczenia bezgotówkowego,

b.      zostały ujęte w oddzielnym systemie rachunkowości albo do ich identyfikacji wykorzystano odpowiedni kod rachunkowy, o których mowa w art. 66 ust. 1 lit. c ppkt  i rozporządzenia nr 1305/2013.

 

VIII. Finanse

-     Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu: 300 000,00 zł na jednego beneficjenta.

-     Limit środków w ramach ogłoszonego naboru: 300 000,00 zł.

 

IX. Niezbędne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji

Wniosek o przyznanie pomocy wraz z załącznikami wymaganymi we wniosku dla danego beneficjenta. Do wniosku o przyznanie pomocy dołącza się dokumenty niezbędne do ustalenia spełnienia warunków przyznania pomocy albo ich kopie, których wykaz zawiera formularz wniosku o przyznanie pomocy, oraz dokumenty niezbędne do ustalenia spełnienia kryteriów wyboru określonych w LSR albo ich kopie. 

Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika LGD, samorządu województwa, lub podmiot, który wydał dokument, bądź w formie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza.

 

Wykaz dokumentów:

1.      Wzór wniosku o przyznanie pomocy.

2.      Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy.

3.      Biznesplan.

4.      Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu.

5.      Wzór wniosku o płatność.

6.      Instrukcja wypełniania wniosku o płatność.

7.      Wzór umowy o przyznanie pomocy.

a)      Załącznik 1 do umowy: Zestawienie rzeczowo – finansowe operacji.

b)      Załącznik 2 do umowy: Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością.

c)      Załącznik 3 do umowy: Zasady konkurencyjności wydatków w ramach PROW 2014  - 2020.

d)      Załącznik 4 do umowy: Wskaźniki procentowe do obliczenia wartości kar administracyjnych za naruszenie zasad konkurencyjności wydatków w ramach PROW 2014-2020.

e)      Załącznik 5 do umowy: Kary administracyjne za naruszenia przepisów o zamówieniach publicznych.

f)       Załącznik 5a do umowy: Kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych.

8.      Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa.

9.      Zasady wypełniania oświadczenia o wielkości przedsiębiorstwa.

10.  Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

11.  Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 24.10. 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.

12.  Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Kraina Mlekiem Płynąca”.

13.  Procedury wyboru i oceny operacji w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020 Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Kraina Mlekiem Płynąca”.

14.  Procedura ustalania lub zmiany kryteriów oceny operacji (Lokalne kryteria wyboru operacji).

 

X. Inne ważne informacje

1.       Formularze wniosków o przyznanie pomocy, wniosku o płatność wraz z instrukcjami wypełnienia, formularz umowy z załącznikami o udzielenie wsparcia dostępne w wersji elektronicznej na stronach: www.krainamlekiemplynaca.pl www.arimr.gov.pl oraz www.wrotapodlasia.pl; w wersji papierowej w Biurze Stowarzyszenia  Lokalna Grupa Działania „Kraina Mlekiem Płynąca”.

2.      Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek - zasady składania protestu opisane są w § 17 Procedur wyboru i oceny operacji w ramach LSR na lata 2014-2020 Stowarzyszenia LGD „Kraina Mlekiem Płynąca” – Załącznik do Uchwały Nr 11/2016 Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia LGD „Kraina Mlekiem Płynąca” z dnia 18 października 2016 roku.

3.       Wycofanie wniosku: Podmiotowi ubiegającemu się o wsparcie przysługuje prawo wycofania wniosku. W przypadku wycofania wniosku przez podmiot ubiegający się  o wsparcie zobowiązany jest on do pisemnego zawiadomienia LGD „Kraina Mlekiem Płynąca” o wycofaniu wniosku lub innej deklaracji związanej z pozostawieniem śladu rewizyjnego.

4.      W sprawach dotyczących konkursu informacji udzielają pracownicy Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Kraina Mlekiem Płynąca”: ul. Krótka 15, 18-516 Mały Płock.  Tel/fax. 86 279 19 10, e-mail. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

5.      Dokumenty udostępnione są na stronie www.krainamlekiemplynaca.pl oraz do wglądu w Biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Kraina Mlekiem Płynąca”;                     ul. Krótka 15, 18-516 Mały Płock.

Attachments:
Download this file (Ogłoszenie o naborze 12-2017 rozwijanie działalności gospodarczej.docx)Ogłoszenie o naborze 12/2017[Rozwój działalności gospodarczej]
Download this file (Załącznik 1. Wzór wniosek o przyznanie pomocy.xlsx)Załącznik Nr 1[Wniosek o przyznanie pomocy]
Download this file (Załącznik 2. Instrukcja Wypelnienia_Wniosku o Przyznanie Pomocy_2_Z_POPRAWIONA_MJ_27_11.16.pdf)Załącznik Nr 2[Instrukcja wypełniania wniosku]
Download this file (Załącznik 3. Biznesplan.docx)Załącznik Nr 3[Biznesplan]
Download this file (Załącznik 4. Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu.pdf)Załącznik Nr 4[Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu]
Download this file (Załącznik 5. Wzór wniosku o płatność.xlsx)Załącznik Nr 5[Wniosek o płatność]
Download this file (Załącznik 6. Instrukcja wypelnienia Wniosku o Platnosc_19_2_I_W_2z_aktualizacja__24_02_17_MZd_.pdf)Załącznik Nr 6[Instrukcja wypełniania wniosku o płatność]
Download this file (Załącznik 7. wzór umowa_o przyznanie pomocy.pdf)Załącznik Nr 7[Umowa o przyznanie pomocy]
Download this file (zalacznik 7a do umowy zestawienie rzeczowo-finansowe operacji.pdf)Załącznik 7a[Zestawienie rzeczowo-finansowe operacji]
Download this file (zalacznik 7b. do umowy Wykaz działek ewidencyjnych.pdf)Załącznik 7b[Wykaz działek ewidencyjnych]
Download this file (Załącznik 7c zasady_konkurencyjnosci w ramach PROW.pdf)Załącznik 7c[Zasady konkurencyjności w ramach PROW]
Download this file (Załącznik 7d wskazniki_procentowe_dla_zasad_konkurencyjnosci_wydatkow_w_ramach_PROW_2014-2020.pdf)Załącznik 7d[Wskazniki procentowe dla zasad konkurencyjności wydatkow w ramach PROW 2014-2020]
Download this file (zalacznik 7e. Kary Administracyjne za naruszenie przepisów zamówien  publicznych.pdf)Załącznik 7e[Kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych]
Download this file (ZALACZ~4.PDF)Załącznik 7f[Kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicnych po wejściu ustawy w życie z dnia 22 czerwca 2016 r.]
Download this file (Załącznik 8. Oswiadczenie_o_wielkosci_przedsiebiorstwa.xlsx)Załącznik Nr 8[Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa]
Download this file (Załącznik 9. Zasady_wypelniania_oswiadczenia_o_wielkosci_przedsiebiorstwa.pdf)Załącznik Nr 9[Zasady wypełniania oświadczenia o wielkości przedsiębiorstwa]
Download this file (Załącznik 10. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie_o pomoc de minimis.pdf)Załącznik Nr 10[Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis]
Download this file (ZACZNI~2.PDF)Załącznik Nr 11[Rozporząd. ministra zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegające sie o pomoc de minimis]
Download this file (Załącznik 12. LSR KMP 2014-2020 -zm. 19.04.2017.pdf)Załącznik Nr 12[LSR KMP 2014-2020 -zm. 19.04.2017]
Download this file (ZACZNI~4.PDF)Załącznik Nr 13[Procedury wyboru i oceny operacji w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020 Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Mlekiem Płynąca]
Download this file (Załącznik 14. PROCEDURA USTALANIA LUB ZMIANY KRYTERIW OCENY OPERACJI - Lokalne kryteria wyboru.pdf)Załącznik Nr 14[Procedura ustalania lub zmiany kryteriów oceny operacji - Lokalne kryteria wyboru]